Avbokningsvillkor

Restaurang:

Giltigt i vår restaurang för sällskap över 9 personer från 2021-03-27 och framåt. Under rådande omständigheter då världsbilden snabbt förändras erbjuder vi nu följande avbokningsvillkor.

Vid bokning av 5-rättersmeny, 6-rättersmeny, 7-rättersmeny eller ”special” meny utgår vi från vad menyn kostar.
Vid bokning av a la carte meny debiteras 200kr per person.

Kostnadsfri avbokning fram till 7 dagar innan ankomst.
Avbokning som sker närmare än 7 dagar innan ankomst debiteras med 50%.
Avbokning som sker närmare än 4 dagar innan ankomst debiteras med 100%.

Hotell och konferens:

Beställning och bekräftelse
En beställning är bindande i och med att den bekräftats och du fått ett bokningsnummer. Bokningsbekräftelse lämnas online samt skickas per e-post eller SMS, till den e-postadress alternativt mobilnummer som angivits vid bokningstillfället. Det är ditt ansvar att kontrollera att bokningsuppgifterna stämmer. Är något felaktigt eller skall något ändras är det ditt ansvar att kontakta Åtellet omgående. Detta kan göras på telefon 0176 700450 eller via mail info@atellet.se

Ankomst och avresa
Hotellrummet står till ditt förfogande tidigast från kl. 15.00 ankomstdagen. Avresedagen måste du lämna rummet senast kl. 11.00. Rummet är reserverat för ankomst senast kl. 20.00 Kommer du senare, måste du meddela det på förhand på telefon eller mail. Vid önskemål om övriga tider vänligen kontakta Åtellet.

Avbeställning och utebliven ankomst
Avbokningsregler varierar beroende av vilket pris/produkt du har bokat,

– För rum och frukost skall avbeställning ske senast kl. 18.00 dagen före ankomstdagen. Uteblir du utan avbeställning eller avbeställer senare än kl. 18.00, får du betala priset för ett dygn.

– För övriga produkter/priser skall avbeställning ske senast 2 dagar före ankomst dag. Uteblir du utan avbeställning eller avbeställer senare än 2 dagar före ankomst dag, får du betala 50 % av priset för hela beställningen.

– Om det i produkten är angivet att den inte är om eller avbokningsbar får du betala 100% av priset för hela beställningen om du uteblir utan avbeställning, avbeställer eller bokar om.

Tidig avresa
Har du beställt för en bestämd tidsperiod men avreser tidigare får du betala samma ersättning som vid sen avbeställning. Utöver priset för den tid du vistats på hotellet.

Övrigt
Alla rum är rökfria rum. Vid överträdelse av rökförbud debiteras 2000 kr för sanering. Om du önskar ta med husdjur måste du göra en förfrågan till oss innan. Hotellet har endast ett par rum där husdjur är välkomna så vi kan inte garantera att rum för husdjur finns ledigt i vår online bokning. Vid godkännande av att ta med husdjur tillkommer en kostnad på 200 kr per djur och dygn.

Har du särskilda önskemål vad gäller mat (vegetariskt, glutenfritt m.m ) samt svår matallergi ska du framföra detta vid bokningstillfället, framförallt om du bokat paket med förtäring.

Bokning via extern bokningskanal
Om ni bokar via en extern bokningskanal såsom booking.com, hotels.com, hotel specials med mera, kan andra avbokningsregler förekomma. En bokning som har gjorts via en extern bokningskanal måste även avbokas via dem.

Vid bokning av 1-3 rum (ej paketbokning)
Avbokning skall ske senast 18.00 dagen innan ankomst. Om avbokning sker senare debiteras 1 dygns logi.

Vid bokning av 4 eller fler rum och konferensbokning med eller utan hotellrum:

Vid avbeställning senare än 4 veckor ska beställaren ersätta hotellet med 50 % av värdet på hela beställningen. Detta gäller även vid bokning senare än 4 veckor men tidigare än 2 veckor innan ankomst. Vid avbeställning senare än 2 veckor innan ska beställaren ersätta hotellet med 100 % av värdet på hela beställningen men enstaka personer får avbokas utan en extra kostnad. Detta gäller även vid bokning senare än 2 veckor innan ankomst. Hotellet kan begära förskottsbetalning, då meddelas detta i bokningsbekräftelsen. Vid eventuell avbokning gäller endast skriftlig avbeställning. I övrigt följer vi ”Visitas allmänna villkor”.

sv_SESwedish