Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi brukar få. Om du har några ytterligare frågor kontakta oss gärna på: info@atellet.se.

Du har tillgång till rummet från kl 15:00

Det går bra att behålla rummet till kl 11:00 på avresedagen.

Ja, det har vi. Om ni önskar äta middag hos oss rekommenderar vi att ni bokar bord. Klicka på länken nedan för att komma till vår bordsbokning. Boka bord

Ja, du kan förvara ditt bagage i vårt bagagerum i väntan på tillgång till ditt rum eller efter utcheckning på avresedagen.

Ja, hotellet har WiFi som är gratis. Fråga någon i personalen så får du lösenordet.

Ja.

Nej, hotellet har inga egna parkeringsplatser utan vi hänvisar våra gäster att stå på den stora kommunala parkeringsplatsen som ligger precis utanför hotellet. Parkeringen kostar 15kr i timmen mellan 09:00-18:00 på vardagar och 09:00-13:00 på lördagar. Varje dag får du stå gratis i två timmar och när du registrerar dig i parkeringsappen eller parkeringsautomaten så tar de inte betalt för de första två timmarna. Viktigt att komma ihåg är att du måste vara registrerad även under de timmarna som är gratis. Ladda gärna ner appen Easy Park eller Parkster innan du anländer till oss så går det smidigt.

Ja, frukost ingår alltid när du bokar hotellrum hos oss.

Ja, för externa gäster kostar frukosten 165kr men vi har ett begränsat antal platser så därför måste alla frukostgäster bokas in. Klicka på länken nedan för att komma till vår bordsbokning. Boka bord. Eller kontakta oss på info@atellet.se för att boka in din gäst.

Husdjur är välkomna hos oss både i restaurangen och på vissa rum. En avgift tillkommer med 250 kr per djur och natt och detta måste meddelas i förväg då vi har ett begränsat antal rum där vi tillåter djur.

Ja, extrasängar går att boka till de flesta av rummen mot en extra avgift men vi har ett begränsat antal så vänligen kontakta oss efter att du gjort din bokning på info@atellet.se.

Ja, barn 0-4 år är gratis om de sover i föräldrars säng. Spjälsäng eller extrasäng går att lägga till i bokningen mot en avgift.

Nej, vi är ett rökfritt hotell. Vid rökning på rummet debiterar vi en avgift. Enligt svensk lag är det inte tillåtet att röka på uteserveringar eller vid allmänna entréer. Detta gör också att det inte är tillåtet att röka på balkongen på de rum som har balkong då de ligger precis ovanför vår uteservering.

Nej, vi är ett kontantfritt hotell och accepterar inga kontanter på hotellet men det går att betala med de vanligaste betal- och kreditkorten.

Ja, det går att betala med faktura om företaget uppfyller de krav vår ekonomiavdelning har när de gör en kreditupplysning. Om du önskar betala din vistelse eller restaurangbesök med faktura måste du kontakta oss senast 5 dagar innan med organisationsnummer, fullständig fakturaadress och eventuell referens så återkommer vi när vi har fått svar från ekonomiavdelningen. Kontakta oss på info@atellet.se.

Nej, receptionen är inte bemannad dygnet runt. Öppettiderna är måndag-fredag 07:00-17:00, lördag 08:00-17:00 och söndag 08:00-15:00. När receptionen har gått hem hjälper personalen i restaurangen till att checka in och hjälpa hotellgäster. Det är därför viktigt att du tar kontakt med oss och meddelar oss din ankomsttid. När restaurangen stänger är hotellet obemannat. Maila gärna din ankomsttid till oss info@atellet.se

Alla svar kring hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du i vår integritetspolicy.

Klicka på länken för att komma till våra avbokningsvillkor. Avbokningsvillkor.

sv_SESwedish